تنظیم امور زمینداری

Anonymous (not verified)
چهارشنبه ۱۳۹۸/۷/۲۴ - ۱۰:۱۷
وظایف وزارت شهرسازی

مصون ساختن ملکیت های شخصی، دولتی، عامه و وقفی در صدر پلان های وزارت شهرسازی و اراضی قرار داشته و برای این امر پلان های کوتاه مدت، میان مدت و دراز مدت با استفاده از تکنالوژی معاصر روی دست است.

طبق پلان قرار است تا آخر سال ۲۰۱۹ برای ۴۰ هزار خانه و تا آخر سال 2020  میلادی برای 50 هزار خانه در ساحات غیر رسمی شهر های کابل، قندهار، جلال آباد، مزار شریف، هرات، بامیان، فراه و نیلی سند ملکیت توزیع و در این پروسه؛ 3 میلیون هموطن به صورت مستقیم از مزایای لازم مستفید گردند.

از سوی دیگر با توجه به اولویت استرداد زمین های مغصوبه دولتی و برابر ساختن شرایط مناسب استفاده معقول و موثر از این زمین ها، تا کنون ۵۰۰ هزار جریب زمین دولتی استرداد و بخش قابل ملاحظه آن به منظور تطبیق پروژه های انکشافی مورد استفاده قرار گرفته است.

علاوه بر این؛ با تصفیه بیش از ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار جریب زمین دولتی و همچنان انتقال بیش از ۲۴۰ هزار جریب زمین دولتی به جانب ادارات متقاضی دولت؛ فرصت های لازم تطبیق پروژه های عام المنفعه حکومت برای مردم در سطح کشور فراهم گردیده است.

سرپرست وزارت شهرسازی و مسکن

5 months 4 weeks ago

ما خود را در برابر خدای خود، ملت مسلمان و کشورمان مسئول می دانیم و وظیفه خود می دانیم برای توسعه شهری، توسعه اقتصادی و اجتماعی و حفظ محیط زیست تلاش کنیم. ما متعهد هستیم و تلاش های خود را برای تبدیل وزارت شهرسازی و اراضی به یک وزارتخانه خدماتی و پاسخگو آغاز کرده ایم که همواره در راستای اجرای پروژه های عمرانی و رفاهی و ایجاد شفافیت، مشوق ها و فرصت های شغلی در این زمینه تلاش خواهد کرد.

محترم مولوی حمدالله نعمانی
wazir-image-new